čtvrtek 18. června 2015

2. díl Letíme letadlem - Jak, co a kam si sbalit

Čauky..
 Právě mi začaly prázdniny a s nimi více času a trochu toho odpočinku který tak potřebuji. I přes chození na brigádu začal lepší čas protože konečně nemusím přemýšlet nad školou.

Dneska přicházím s dalším článkem 2. díl Letíme letadlem - Jak. co a kam si zabalit.
Ukážeme si co vše zabalíme, rozdělíme příruční, zapsané a co do nich.
Zkrátka pár tipů jak si zabalit abychom se vyhnuli nadváze a následným poplatkům na letišti..



Věci které si budeme balit zvolíme podle destinace do které cestujeme.  Zdaleka jinak se jistě zabalíme na hory nebo někam do města kde budem většinu času trávit po památkách.

V tomto článku zvolím balení k moři. Pokud letíte někam do Itálie, Bulharska, Řecka, Španělska atd..Zkrátka nejčastější prázdninové destinace.


Jak začít..

Se zabalováním sečkejte tak min. 2 týdny před odletem.  Já vím, spousta z nás se už nemůže dočkat a balí se několik týdnů před. Toto nedělejte, zaděláte si na problém že si zabalíte spousta kravin a na důležité zapomenete.
Je ale dobré si pár týdnu před promyslet co asi tak s sebou povezu.

Když nastane konečně čas balení...



Napište si seznam- Sepiš si seznam věcí které si zabalíte a poté jen odškrtávejte.
Pokud zjistíte že toho máte nějak moc, rozmyslete si zda je věc nezbytná.

Na internetu najdete spoustu seznamů s věcmi co zabalit. Dost mi ale přijde spousta věcí zbytečných.
Každopádně by měl každý z nás zvážit jak moc toho potřebuje.




1. Doklady ( pas, občanka, kartička cest. pojištění )
2. Letenka/ Rezervační kód- V dnešní době už skoro není potřeba. Na letišti vás vyhledají pomocí dokladu.
Důležitější je však rezervační kód. V poslední době se rozšířilo odbavování v kioscích Shelf check kde je potřeba rez. kód.

3. Peníze, platební karty- neni potřeba zmiňovat důležitost. Předem, doma si spočítejte kolik peněz budete potřebovat, poplatky které musíte uhradit, samozřejmě i něco na útratu.
Já preferuji peníze v hotovosti před kartami..

4. Léky- ať už to jsou léky na bolest hlavy, průjem, cokoliv. Zvažte kolik si toho berete.
Já jsem si např. nikdy žádné léky nebrala, pouze na nevolnost kinedril a nikdy mi nic nechybělo.
Pokavaď ale víte že vás často bolí hlava nebo máte citlivější střeva, vezměte si je. Doporučuji vzít si pouze 1 plato od každého a né celé krabičky.
Navíc, když by bylo opravdu nejhůř lékárnu najdete i ve vaši cílové destinaci.

5. Antikoncepce- pro ty kdo berou, hodí se z více důvodů.
6. Klíče od domu
7. Telefon, fotoaparát či tablet. Zkrátka na co jste zvyklí a s čím rádi trávíte čas.

8. Skládací taška - ne jednou mi byla dobrá

Oblečení..



Podle mě nejkomplikovanější složka v kufru.
Samozřejmě, každá chceme vypadat hezky na dovolené. Rozhodně bych proto ale netahala 15 triček 5 bot. však některé víte o čem mluvím. Občas je těžké rozhodnout se co vzít a co nechat doma..
Letíme za teplem, takže bundy a mikiny necháme doma. Neříkám to jen tak.. V destinacích jako je Itálie, Španělsko, Řecko se v létě se špatným počasím téměř nesetkáte.
Hlavně si neříkejte to slavné co kdyby!!!






1. Spodní prádlo- berte tolik kolik je potřeba. Při nejhorším si je prostě v ruce přeperete :-D Na týden bohatě postačí dvě podprsenky. Ponožky jsou zbytečné nanejvýš dvoje do bot.

2. Oblečení na spaní- já nevím ale mě je vždycky dost teplo, takže nakonec spím bez.. Podle mě postačí tílko, bavlněné kraťasy..

3. Trička, tílka, košile.
Většinu by měla tvořit podle mě tílka, které využijete nejčastěji.
+ pareo, kimono, síťované šaty na plavky- kimona jsou letos v modě a skvěle poslouží i jako prvek k vašemu outfitu.

4. Kraťasy, sukně, šaty- v dnešní době v obchodech je na výběr tolik krásných šatú, sukní a kraťasů, tak toho využijte. Navíc u nás v ČR krátké oblečení využijete málo když máme pořád zimu nebo prší.
Kousky které každopádně využijete.
Šatů a sukní se nebojte. pořiďte si pár pěkných šatů které vám budou sedět tak aby jste se v nich cítili dobře a nikde vám nic nelezlo.

5. Obuv- jedny pevnější např. tenisky ve kterých odletíte z ČR. Druhé elegantnější sandálky nebo pantofle, jedny žabky k vodě.

6. Jedny, max dvoje delší kalhoty, legíny. Ve kterých můžete letět z ČR. ( legíny jsou super skladné )

Zkuste si sbalit pár kousků které můžete kombinovat. Super věc, letní oblečení je skladné, takže nezabere tolik místa.
Mějte na paměti: některé oblečení budete mít při cestě a to může být např. i mikina a ta jedna v klídku stačí.

Hygienické potřeby ( Drogerie )



1. Sprchový gel, gel na intimní hygienu
2. Šampon, kondicioner, olej na vlasy 
3. Opalovací krém
Pokud vám nevadí vyzkoušet jiné produkty, tyto věci není žádný problém koupit je až na místě.
V každé letní evropské destinaci najdete supermarket. Minimálně kosmetiku od zn. Nivea koupíte všude na světě.

4. Hřeben na vlasy - super skladný je Tangle Teezer který mám a jezdí se mnou už téměř tři roky.

5. Potřeby na holení - pokud se holíte žiletkou, vezměte si ji. Chlupy se nenosí..
6. Tampony, vložky - záležín na vás. U vás co berou horm. antikoncepci je problém vyřešen.
Kdyby náhodou, tyto potřeby bezproblému koupíte v každém supermarketu.

7.  Vlhčené ubrousky- skvělé jako odličovadlo, místo papíru na záchodě, rychlé umytí rukou.
                                    - Velmi skladná a užitečná věc..
8. Antiperspirant- samozřejmnost kterou nemusím více komentovat
9. Parfém- oblíbená vůně kterou máte rádi. Můžete si ji však pořídit při cestě a mít tak pěkný suvenýr z dovolené.

10. Ručník a osušku- jednu na osušení po sprše, druhou velkou osušku na ležení na pláži, pokavad neleháte na lehátka.

11. Lak na vlasy - Pořiďte si malý cestovní, najdete ho např. v Dmku u kasy s miniaturami.
12. Zubní pasta, kartáček - lze koupit také v malém balení u nás nebo si jej kupte na místě.
13. Krém na obličej na který jste zvyklá

Dekorativka



Záleží na každé z nás jak moc toho v horku jste schopna na sebe napatlat.

1. Make up - toť otázka, někdo ho na obličeji nesnese v horku. Já si ho dávám výjimečně ale do zavazadla si ho vždy vezmu.
 Rozhodně bych volila nějaký lehký, ne příliš hutný ale takový aby vyhovoval.
2. Řasenka, tužka na oči, tvářenka, rtěnka- to je takový základ se kterým by vyrazila asi každá z nás.
Pokud se chcete malovat i k vodě tak řasenku voděodolnou!!
3. Stíny- volila bych určitě skladnější paletku s více odstíny u kterých víte že je využijete
Záleží však na každé z nás s čím si vystačí.



Kosmetiku doporučuji rozdělit do dvou neceserů. Věci pro koupel a dekorativku zvlášť.

Na pláž..



1. Plavky- nemusím snad zmiňovat že bez plavek to prostě nejde..
U plavek postačí dvoje..
Jeden rok jsem s sebou táhla čtvery plavky na celý měsíc, no a kdybych si vzala jen dvoje, nic by se nestalo. Nakonec jsem ještě ztratila vršek od jedněch.

2. ? Boty do vody- nemusí být povinností pokud budete na písčité pláži
3. Sluneční brýle - chránit zrak bychom si měli, ovšem já bych si měla asi dát přes pusu..
Abychom si zrak opravdu ochránily, vyberte si brýle proti uv faktoru.
Levnější ale lepší seženete např. v Dm

4. Větší osuška - na kterou si lehnete. Na otření ji já většinou nepotřebuji. U moře je slunce tak silné že mám plavky na sobě za chvilku suché..
5. Plážová taška nebo pěkný batůžek - Určitě se hodí, dáte dovnitř pití, telefon, klíče..
Myslím že ta plážovka se dá koupit i na místě..

6.- Slunečník, lehátka, míče- toto bych rozhodně netáhla v kufru!!!.. na pláži se slunečník dá levně pujčit nebo si ho na místě kupte.


Ostatní..




1. Knihu, tablet, osmisměrky atd..- zmínka výše.. Je dobré si sebou něco vzít s čím trávíte volný čas. Celý notebook bych netahala ale pokud máte tablet tak vám nahradí více věcí naráz.
Navíc v letadle když se nudíte a nebaví vás jen tak sedět je fajn mít něco čím se zabavíte.

2. Sluchátka - pro mě důležitá věc bez které neodejdu do školy, města, prostě kamkoliv..

3. Kabelka - Mějte 2 kabelky. jednu použijte jako příručák a druhou zvolte malou do které dáte pár důležitých věcí a použijete ji když pujdete někam večer ven..
Lepší než tahat všude velkou kabelu, která vám bude akorát překážet.

4. Bižuterie- naušnice, řetízky- doporučuji si vzít něco ale nepřehánět
5.? Žehlička, fén- tyto dvě věci si beru, protože když vám budou chybět tak je hůř někde pak budete shánět. 
Záleží jestli se bez těchto věcí obejdete.

Tento seznam byl sepsán a vymyšlen mnou samotnou. Každý je jinak náročný ale za sebe mohu říct že se vždycky sbalím dobře. Nikdy mi nic nechybělo.
Každopádně na týden nebo na dva se opravdu dá sbalit skromně.



Příruční zavazadlo..


nebo




V minulém díle už jsem se o něm zmiňovala ale zmíním se i dnes.
Je to to zavazadlo které si vezmete s sebou na palubu..
Vypadá menší, většinou se jedná o malý kufr, kabelku nebo batoh. U příručáku si hlavně dejte pozor na velikost, kterou si zkontrolujte u vašeho dopravce na web. stránkách.
např zde: wizzair zavazadla nebo smartwings přepravní podmínky( zavazadla )



Do příručáku si dejte hlavně doklady!!
Dále věci jako je telefon, popř. tablet, knihu, sluchátka
Zkrátka věci které budete potřebovat při sobě.
Krémy a všelijakou kosmetiku nechte ve velkém kufru. Na nejvýš si sebou vezměte antiperspirant, kapky do očí, léky.. To bez čeho se neobejdete
Pokud ale budete muset nebo potřebovat dát do příručáku kosmetiku, uvědomte si že
 všechny tekutiny můžete mít v max obsahu do 100 ml a v uzavíratelném sáčku..
 3 hodiny se v letadle dají vydržet bez vašeho oblíbeného krému nebo řasenky, apod..


Zapsané zavazadlo..



Odevzdáte u přepážky Check in ve veřejné části letiště.
Dobře si ho zabezpečte proti vloupání se. Na letišti se nachází různorodí lidé a to včetně personálu. 



Doporučuji si na něj připnout i visačku s vaším jménem, tel. číslem a hlavně ho lépe rozeznáte..

Do tohoto kufru si už můžete nacpat ledascos aniž by vám něco vzali. Předpokládám že bombu, nože či drogy nebude nikdo z vás vozit.

Často jsem se setkala s názory a otázkami zda se smí vozit žiletky, léky, alkohol, jídlo.
Žiletka není problém pokud na břity dáte kryt.
Léky - běžně potřebné léky bez předpisu nejsou problém a můžete je mít v obou zavazadlech.
Antikoncepce také nevadí.
Alkohol- do příručáku jej nedávejte, setkala jsem se mnohokrát že ho lidem vždycky vyndali. V zapsaném ho v rozumném množství mít můžete.
Jídlo - v zapsaném ano, v příručáku se píše že ne ale z mé zkušenosti vám jednu sušenku nevezmou.

Skládání do kufrů...



Na spoustě stránkách je psáno skládat nejtěžší věci na spod, což je pravda ale taky si věci srovnejte tak, abyste na letišti když budete něco potřebova z kufru nakonec nepřehrabali celý kufr kvúli jedné věci.
Věci skládejte do ruliček, dost se mi tato metoda osvědčila.
Boty si dejte do igelitových sáčků, předejdete následnému znečištění něčeho bílého ( šaty, tílko ).
Na vrch kufru si přichystejte oblečení do tepla. Po příletu se totiž není špatné převléci do lehčího oblečeni aby vám nebylo zbytečné teplo.




Poslední slova nakonec.. Neberte to tak že takhle to mít musíte a řiďte se podle mě.. To rozhodně ne.
Tak to by bylo asi vše a já se těším u dalšího a zároveň posledního dílu..






10 komentářů:

  1. Tak už vím, že až budu cestovat někam, tak mám rozhodně navštívit Tvůj blog, protože tady je tolik rad jak na to! Super :) A je skvělé, že už máš volno. Já ještě furt nic a už bych tak moc chtěla konec těch zkoušek a všeho. Jen mi to nějako pořád nejde :/.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to se mi akorát hodí, za pár dní odlítám a bez seznamu nedám při balení ani ránu :)

    OdpovědětVymazat
  3. tak toto je ale dlhý článok, však naozaj pekné zhrnutie rád. ja som lietadlo letela len raz a bola naozaj fuška zbaliť sa do 15kg :D.

    Kejmy ♥.

    OdpovědětVymazat
  4. super článek, já když jsem letěla letadlem, tak jsem balila den předem, páč jsme měli last minute :D, ale naštěstí jsem na nic nezapomněla a možná jsem míň panikařila, než kdybych věděla o dovolený dýl a balila dopředu.

    www.somethingbykatep.blogspot.cz (nová webovka :D)

    OdpovědětVymazat
  5. Great post !!!Thanks for stopping by my blog!!kiss

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělý článek :) Když jsme s přítelem letěli, tak jsme si dali na kufry mašličky, já růžový a on zelený teda :D a byl to super nápad, protože když jsme čekali na kufry, tak vyjížděli samé černé, takže lidi si je ani nepoznali a my tam hned viděli ty mašle :D

    OdpovědětVymazat
  7. Superskvělý článek! V srpnu se poprvé chystám k moři letadlem, takže tvoje řádky si do té doby projedu určitě ještě alespoň dvakrát. Díky moc :-)
    www.thedefinitelydifferent.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Disqus Shortname

Comments system