středa 30. srpna 2017

Ibiza není jenom jedna velká párty

Vítej v realitě, říkám si...

Stalo se tak předminulý pátek, kdy jsem brzy ráno odletěla na Ibizu s přestupem v Charleroi, to je v Belgii, kdybyste nevěděli.
Celý výlet byl naprosto báječný a už na letišti začalo být vše záživné.

Tohle je pěkně hnusná ledová káva z Costa Coffe


Už na letišti v Praze jsem se seznámila s párem ve středním věku, kteří byli ze Sýrie ale několik let už žili v Německu, tak si s nimi popovídala o politické situaci, o tom jak vidí Německo a tak nějak mi čekání na letišti hrozně uteklo.

Letiště miluji a vždy se sem hrozně těším protože zde to všechno vždycky začíná.
Můj odlet začínal v Praze.



Letěla jsem na Ibizu, kde na mě čekal můj dlouholetý přítel/kamarád, který zde tohle léto pracoval. Na Ibize jsem pobývala celkem 7 dní, takže to byla moje nejkratší dovolená vůbec ale stálo to za to a byla to jedna z nejlepších dovolených vůbec.



Cesta byla se 7 hodinovým přestupem v Charleroi, což zní děsivě ale já jsem ráda že to tak bylo, neboť se tak člověk podívá i jinam. Vzhledem k délce přestupu jsem byla pevně rozhodnuta jet do centra města Charleroi a podívat se jak to tam vypadá a zabít tím čas. 
Město Charleroi není město které by chtěl každý navštívit. Obrovská uhelná továrna na okraji města opravdu nedělá pěkný dojem a tak nějak mi to město připomínalo náš Děčín a další těžbou poznamenaná města.



Nasedla jsem na MHD a za 30 minut dojela na hlavní nádraží. Prošla si centrum města, ulice a přišlo mi jakoby v tom městě umřelo všechno živé, prostě mrtvo. Počasí v Belgii bylo ten den podzimní, nakonec začalo pršet a já se utíkala honem schovat do některého z obchodů. Zapadla jsem do jednoho knihkupectví s tím že si zde třeba konečně koupím antistresové omalovánky. Byl zde jenom prodavač a tak jsem si s ním začala povídat. Byl to Maročan ale přišel mi fajn, nabídl mi kávu a croissant. Ve výsledku jsem zde strávila skoro hodinu a půl. 

Měla jsem antistresovky, které mi Maročan prodal jen za 2 €, snídani k tomu 😁 a ještě jsem nějaký čas zabila fajn komunikací v anglickém jazyce.

Tohle jsou na cestách vždycky pro mě velké přínosy neboť procvičit angličtinu potřebuji jako sůl a jakoukoliv konverzaci s někým ráda přivítám.


Moje poslední návštěva patřila obchodnímu centru jak jinak RiveGauché. Velmi malé nákupní centrum ale byl zde dobrý výběr obchodů a taky se tu nacházel Primark :-) 

Velké nákupy nepřipadali v úvahu ale něco málo si odtud přeci jenom odnesla. Při brouzdání obchody čas utekl tak rychle, že bylo tak akorát abych se uchýlila směr letiště. V supermarketu si koupila lehký oběd, který jsem si snědla pak na letišti. 

Salát s uzeným lososem a dresingem/kozí sýr (byl fantastický)


Kolem 16. hodiny odpoledne jsem konečně odletěla směr Ibiza a v 19 hodin letadlo přistálo.
Po výstupu z letadla ven člověk pocítil opravdu velký teplotní šok, fakt šílené. Všichni co letěli se mnou z Belgie byli navlečení v mikinách, někdo i v bundách.


Na Ibize se hůře shání ubytování formou airbnb apod. takže nezbývalo než rezervovat hotel. Cenově nebyl příliš drahý a součástí byla snídaně.

Hotel se nacházel stranou od rušných ulic ale zároveň byl 5 minut od autobusáku, 5 minut chůze od pláže a asi tak 10 minut do Lidlu a Mercadony. Pokoj měl balkon, vlastní koupelnu, televizi a všude bylo čisto včetně milého personálu. Součástí hotelu byl i bazén s barem kde hrála celý den hudba. Pouze mě štvala wifi, která nebyla v ceně.



Výhled z balkonu 





Hned druhý den se nám stalo něco dost neuvěřitelného. 

Po cestě do hotelu se na silnici válela obálka Western Union, já bych si jí skoro ani nevšimla ale přítel ji vzal a koukl dovnitř, on už totiž několikrát našel peníze. Uvnitř byli nějaké papíry a... peníze. Celkem 150 € což je asi 4000 na naše. Takže jsme za to celý týden měly jídlo a každý den koktejl na diskotékách. Mimo to jsme skoro denně našly někde 5 € jen tak ležet.

Když se řekne Ibiza, každý si vybaví velké party, kluby, hodně alkoholu a drog.

Já ač na divoké párty už nějakou dobu nechodím, tady jsem si to náležitě užila ale nepřehnala, pouze v trochu v sobotu.
Já jsem na Ibizu jela za účelem užít si pořádnou party a taky na krásné zátoky s průhledným mořem. Tohle všechno se mi splnilo. 



Na Ibize to jede ve velkém a většina turistů sem jezdí pouze za účelem velké party a je to znát všude, jak v ulicích, tak i na lidech. 
Jezdí sem především turisté z Velké Británie a celkově ze skandinávských zemí a ti rozhodně nehledí na peníze.



Ibiza rozhodně není pro ty kteří chtějí trávit dovolenou pouze v klidovém režimu. Ibiza je jako destinace dost finančně náročná, takže to zde opravdu není déle jak na týden. Lidi se zde ožerou, potom je vzápětí někdo lehce okrade a můžou jet domu. Je vidět jak si spousta lidí nehlídá svoje věci a nechá telefon ležet vedle sebe a věnuje se jiným věcem, do toho ještě alkohol s drogami, tak se pak není čemu divit.

Nebo jsem byla svědkem toho kdy si to někdo rozdával na pláži, když v tom šel kolem nějaký člověk a sebral jim věci.

Ibiza nabízí mnohem víc než jen party.

Já myslím že když se člověk opije a vnímá svět kolem sebe, tak je to v pohodě ale tady spousta lidí nezná své meze.

Pláží a zátok je na Ibize mraky, takže mým cílem bylo některé navštívit. Co je na Ibize levné je doprava jak autobusem, tak lodí. Jedna cesta vyjde 4 € a méně, na Formenteru více. Loď vás do všech zátok vyveze a zase zpátky v určitou hodinu odveze. 

Lodě zde fungují jako hromadná doprava, navíc máte krásný výlet co stojí za to.

První pláž nesla jméno Cala Comte

 Na pláž je dobré si s sebou vzít pití a doma se najít, neboť zdejší plážové bary nejsou zrovna levné a v určitou hodinu mají zavřeno.
Veškeré zátoky a nejkrásnější pláže se nachází mimo civilizaci a nejsou zde žádné obchody.
I přes mnoho lidí zde bylo dostatek míst kde si rozprostřít deku.


Dečka z Aliexpressu posloužila skvěle.





Pláž v San Antoniu byla na některých místech nic moc, tahle pláž se nachází v blízkosti diskoték a přístavu ale voda není špinavá, záleží na místě.


Plavky se osvědčily jako velmi kvalitní a myslím si že vypadali dobře.


Velké parkoviště lodí...


Předposlední den jsme se rozhodli vyjet na další krásnou zátoku Cala Bassa, tentokrát lodí. Pro mě to bylo takhle lodí poprvé. Byl to skvělí výlet a foťák nestačil snímat.


Ti nejbohatší zde mají své soukromé jachty, kdoví čí jsou tyto.





Docela rozdíl oproti těm jachtám vzadu, my takoví chudáci oproti nim :-)


Cala Bassa



Já bych neskočila ani náhodou


Dala jsem si po milion letech pivo.






Pobyt na pláži člověka vyčerpá, nezbývalo nic jiného než se jít najíst a na chvíli usnout. 
Jídlo tady bylo skvělé ale stravovala jsem se spíš lowcost a jak tak koukám úplně jsem zapomněla jídlo vyfotit.

Celé dny jsem trávila na plážích nebo u bazénu, takže nebylo ani kdy vyfotit všechny mé outfity.

Šaty z Aliexpressu


Pobyt zde byl tak krátký, na to nejsem vůbec zvyklá ale naprosto úžasný
Ibiza byla pro mě jednoznačně skvělá a určitě bych se sem někdy zase ráda podívala. 




Cesta zpět domů do ČR byla pohodová s 2 hodinovým přestupem v Dusseldorfu. Jelikož mi stále zbylo dost peněz a potřebovala jsem je nějak utratit, mé chuťové buňky zajásali nad stánečkem s jídlem. Jak jinak..



Jak jistě víte, moje zavazadlo byl jeden batoh 22l a malá kabelka. Kdyby jste se chtěl někdo z vás inspirovat, odkaz máte zde: jak-se-sbalit-do-prirucniho-zavazadla



Jak obstálo moje lowcost zavazadlo? 

Velmi skvěle. Nic mi nechybělo ani nepřebývalo. Batoh byl skvělý v tom že ho hodím na záda a mohu kamkoliv jít a nemusím se tahat ničím těžkým.
Nemusela jsem se na letišti odbavovat. Odbavila jsem se online a palubní vstupenku měla v telefonu, další věc kterou mohu jen doporučit.
Cestou nazpět byl můj batoh totálně nacpaný špinavými hadry ale mimo jiné taky nákupy.


Příště se těšte na nákupy.

4 komentáře:

  1. Musí tam být vážně nádherně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Máš krásne plavky a fotky sú zaujímavé. :)
    Rebelliouslily

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné fotky.. Krásné moře. Máš moc pěkné plavky.

    OdpovědětVymazat
  4. Plavky ti moc sluší a moře je nádherné. Nevím, zda by Ibiza byla pro mě, ale fotky jsou pěkné. :-)

    OdpovědětVymazat